Jaką rolę pełnią kolory w działaniach marketingowych

Długoletnie badania naukowe potwierdzają całkowicie, że zdecydowana większość konsumentów przy swoich decyzjach w dużym stopniu bierze pod uwagę kolory. Często mogą oni sobie nawet nie zdawać z tego sprawy, bowiem dzieje się to na poziomie podświadomości, lecz faktycznie tak jest. Z takich też powodów biorąc się za kreowanie nowej marki czy też próbę rozreklamowania już istniejącej należy być świadomym tego, jak to ma duże znaczenie.

Dobrane w odpowiedni sposób barwy mogą zachęcać do zakupu czy przywoływać skojarzenia o pozytywnym znaczeniu. Ale sytuacja zupełnie inaczej może wyglądać, jeśli ktoś nie trafi z kolorami, to trzeba się liczyć z tym, że wielu potencjalnych klientów właśnie z tego powodu nie zwróci uwagi na dany produkt. Tak wiec po prostu nie można sobie wybrać kilka kolorów i wykorzystać je przy tworzeniu kampanii marketingowej, a należy wszystko dobrze przemyśleć i znaleźć najlepszą opcję.

Zwłaszcza że wybrana kolorystyka dotyczy nie tylko samego logo firmy, ale też opakowań czy wizualnej prezencji placówek. Co będzie oznaczało, że klienci będą się z nią często stykać, i podejmować takie a nie inne decyzje zakupowe. Niejednokrotnie powiązane to będzie z pewnymi emocjami – jeśli ktoś posiada pozytywne skojarzenie z daną barwą, to zdecydowanie będzie on bardziej skłonny do skorzystania z oferty danej firmy. Wiadomo od dawna, że pewne kolory posiadają określone znaczenie, i są niejako kanonem w danych branżach.

Niebieski kolor to zaufanie i profesjonalizm, ale też i poczucie stabilności, tak więc bardzo chętnie po niego sięgają branże ubezpieczeniowe, bankowe czy technologiczne. Czerwień symbolizuje siłę i energię, lecz jednocześnie niebezpieczeństwo, tak więc trzeba ją naprawdę wyważenie i umiejętnie stosować. Po żółte kolory bardzo chętnie sięgają firmy z branży turystycznej, natomiast zieleń jest używana przez podmioty z branży medycznej, finansowej, ale też i takie, które zamieszają podkreślić swoje ekologiczne podejście do biznesu. Tak więc zabierając się za działania marketingowe należy się dobrze zastanowić, czy czarny kolor sprawdzi się w projekcie, czy jednak lepiej znaleźć inne rozwiązanie.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić

Jak działa faktoring eksportowy

Rynki zagraniczne są bardzo kuszące i mogą dać przedsiębiorcom zupełnie nowe możliwości rozwoju. Jednak taki biznes wiązał się będzie z pewnym zagrożeniem, i to na wielu płaszczyznach. Po pierwsze rozpoczynając…