Rozpoczęcie sezonu turystycznego zwykle oznacza znacznie wyższe ceny produktów i tłumy w sklepach. Są jednak na szczęście znacznie lepsze momenty na zamawianie wyposażenia turystycznego. Dużo na przykład zaoszczędzić można tuż po letnim szczycie, kiedy turyści zaczynają opuszczać kempingi i górskie szlaki. Pod koniec września na sklepowych półkach zaczynają się pojawiać pierwsze przeceny – sprzedawcy chcą się pozbyć letnich produktów przed nadejściem zimy.
To wtedy właśnie card sklep karawaningowy może zaoferować spore obniżki, zwłaszcza na namioty i pozostały sprzęt biwakowy. Bardzo korzystnym okresem są też zimowe miesiące, szczególnie styczeń i luty. W tym okresie akcesoria caravaningowe, na przykład takie jak brunner melamina, sprzedawane są nawet za pół pierwotnej ceny.
Sklepy robią wtedy miejsce na wiosenną kolekcję, tak więc bardzo chętnie się pozbywają dotychczasowego asortymentu. Duże oszczędności będą też czekać na klientów w listopadzie, zwłaszcza podczas wyprzedaży w tak zwany Black Friday. Sklepy wtedy mocno kuszą klientów najróżniejszymi promocjami i dodatkowymi bonusami. Ciekawym pomysłem są zakupy na targach turystycznych organizowanych w zimie i na wiosnę. Sprzedawcy często tam oferują wysokie rabaty niespotykane w regularnym handlu. Mniej znanym, ale bardzo opłacalnym okresem są pierwsze dni w marcu. Kiedy sezon zimowy dobiega końca, a wiosenny jeszcze się nie rozpoczął, można znaleźć prawdziwe okazje. Sklepy wtedy wyprzedają pozostałości w magazynach po niskich, atrakcyjnych cenach.
Na ciekawe przeceny trafić też można w tygodniu – gdy ruch w placówkach jest mniejszy niż w sobotę. Warto zajrzeć do różnych sklepów również podczas brzydkiej pogody. Pochmurne dni sprawiają, że handlowcy proponują chętniej dodatkowe rabaty. Duże oszczędności czekają także na klientów w okolicy połowy kwietnia, gdy część sklepów robi miejsce na letnie kolekcje. Szczególnie korzystne promocje mogą się wtedy pojawić na sprzęt z poprzedniego sezonu. Ciekawe okazje można też znaleźć pod koniec każdego miesiąca, gdy sprzedawcy starają się zrealizować plany sprzedaży za miesiąc.
+Tekst Sponsorowany+